Пабліки для бюджетників

оптимізуємо ведення онлайн-сторінок

Мати свій сайт в Інтернеті, сторінку в соцмережах (далі пабліки) вже більш ніж модно - це необхідність, якщо компанія бажає, щоб про неї знали та довіряли клієнти. Бізнес це давно зрозумів, тому для створення та ведення пабліків наймаються спеціально навчані люди і у них все більш-менш добре (залежить від кваліфікації та креативності спеціалістів).
Але не всі послуги ми отримуємо від бізнесу: добру частину важливих нам послуг надають т.з. бюджетні організації (школи, бібліотеки, музеї тощо), які зі своїм скромним бюджетом теж намагаються бути сучасними. Спойлер: вдається це одиницям.

В даній статті спробую вдосконалити модель ведення пабліків для низькобюджетної організації. Тим більше, що мені це потрібно донести підшефним..

Бюджетний паблік до

Загальна ситуація для всіх бюджетників:
- є сайт, є сторінки в соціальних мережах.
Керівникам, не зважаючи на відсутність бюджетів на фахівців, все ж таки вдається розробити який-неякий сайт..
- відповідальним за створення/ведення призначається найбільш підготовлений чи найменш корисний для організації співробітник. Залежить від розуміння керівництвом необхідності якісних пабліків
- інформаційний результат різний - від цікаво слідкувати до дайте розвидіть, але переважно на виході маємо таку ситуацію

веб-сайт

- морально застарів: перевантажений елементами, "плюшками" (слайдшоу, банери і т.п), не адаптований для перегляду з мобільних пристроїв.
Єдиний плюс, що відсутні реклама, попапи та пропозиції підписатися на оновлення ;)
- не продумана структура подачі інформації - дизайн пляше від шаблона, а не від контента, відсутність чіткої логічної направленності і т.д.т.п.
- не визначена цільова аудиторія, для якої мали б писатися матеріали, через що "змішались коні, люди" (матеріали для користувачів перемішані зі звітними матеріалами для контролюючих органів і т.п)
- низька якість матеріалів, більшість контенту пишеться за газетними стандартами, звідти ж і любов до величезних "портянок" текстів з десятками фото. Плюс до всього жахливе форматування текстів, особливо у тих, хто полюбляє копіпастити з MS Word..
- величезна інформаційна перевантаженність - на сайті відображений кожен інфоповід організації, корисні якісні матеріали просто губляться серед інформаційного сміття.

А хочеться простоти, легкості, інформативності, естетичності..

сторінка/група в фейсбук

Тут все погано (за рідкими виключеннями) - ведуться за тими ж правилами, що і сайт - тупо постяться матеріали з сайта, тією ж мовою і з тими ж помилками

А хочеться лаконічності, цікавої подачі, інтерактиву з читачами..

Бюджетний паблік після

Враховуючи завантаженність відповідальних за пабліки основними обов'язками (ніколи вчитися SEO/SMM, обмеженність часу на підготовку якісного контента), розумно було б використовувати

Сайт -

як довідник по організації та її послугам. Містити корисну цільовій аудиторії інформацію в якій організація є експертом
Періодично (від тижня і більше) розміщувати звіт про діяльність з коротким описом та посиланнями на детальні огляди подій. Ні в якому разі не перетворювати сайт на щоденник - для цього є соцмережі.
не варто перетворювати сайт на інфосмітник, лише якісний контент, який буде цікавий та АКТУАЛЬНИЙ і через рік, і через два..

Соцмережі -

як зручну та дешеву платформу для СПІЛКУВАННЯ з цільовою аудиторією в реальному часі, а не як копія/альтернатива сайту.
Тому тут розміщуємо ЛАКОНІЧНІ (короткі та інформативні) пости про повсякденну діяльність, посилання на корисні матеріали, звіти. Кількість, періодичність та час розміщення постів залежить від активності цільової аудиторії.
Відповіді на часті питання користувачів доцільно оформити та розмістити на сайті та при необхідності посилатися на цю сторінку.
"Не хлібом єдиним" - крім постів про себе любимих та тематичних матеріалів підтримуємо активність читачів тематичним гумором, котиками і т.п.

Спеціалізовані майданчики

типу YouTube, GoogleDisk і т.п., як безкоштовний хостинг для "важкого" контента, зі зручними можливостями інтеграції функціоналу цих сервісів на свій сайт, розширивши його можливості.

Організація процесів ведення пабліків

керівник організації має визначитися:
- які цілі покладаються на пабліки (виконати вимоги вищестоящих органів, мати онлайн візитівку, поширення свого продукта. розширення аудиторії і т.п.)
- з цільовою аудиторією пабліків: тематикою, мовою/стилем подачі, періодичністю публікацій, стратегією спілкування..
- з відповідальними за ведення пабліків. Не менше двох осіб (відпустки/відрядження і т.п.)..
- продумати логіку сайту, як і про що буде писатися -
- для соцмереж потрібно визначитися з форматом ведення - сторінка, відкрита/закрита група, адміни/редактори/модератори, можливість залучення користувачів в якості редакторів/модераторів. Також потрібно визначитися зі сторінками/групами, де водиться цільова аудиторія організації, для швидкого поширення інформації про вашу сторінку.

А далі вже діло техніки:
- знайти розробника, який створить сайт під організацію, сторінку у фб можна створити самостійно, навчити відповідальних базовим правилам розміщення інформації, наповнити пабліки мінімально необхідною інформацією і вперед, до людей:
- планується інфоповід - даємо анонс на платформі, якою користується цільова аудиторія, якщо заходи проводяться часто, то доцільно всі анонси на період об'єднати в одному місці - де читачу буде зручно обрати цікаві саме йому події..
- пройшов захід - запостили в соцмережі текст, відібрані якісні фотки, підготували текстовку/зображення/посилання на пост для звіту, спілкуємся з аудиторією в коментарях, підмічаємо її інтереси як ідеї для подальших публікацій в своїх пабліках.
- в разі чергового міжнародного свята можна просто перепостити колегу ))
- в кінці періода - збираємо з заздалегідь підготовлених матеріалів та розміщуємо звіт за період на сайті.

В результаті маємо сайт з концентратом корисної інформації, живу активну сторінку в соцмережі (свою спільноту), співробітників, які працюють по заздалегідь визначеному простому та зрозумілому плану, постійно нарощуючи майстерність і все це з малим бюджетом.

Do More with Less ))