Транспортна оптимізація

оптимізація транспортного питання на селі

Життя в селі прекрасне і самодостатнє, доки не виникне необхідність добиратись до цивілізації в місто. 

Мені пощастило - до міста навпростець 4км (до роботи - 8 городами), є приміський автобус та залізниця. Але.. Періодичність руху автобуса раз на 2 години (до 17-00), залізниця - ще рідше. Питання потрібно було вирішувати..

Лісапет

Перше, що зробив в 2011 році для покращення мобільності - придбав лісапет. Придбання б/в горняка з Европи по ціні нового совкового вирішило питання особистого переміщення.

Вибір на користь б/в виявився ефективним та оптимальним - станом на тепер (кінець 2016) велосипед досі на ходу маючи пробіг близько 2тис.км. на рік (6-7 теплих місяців на рік:), все обслуговуваня - змащування ланцюга та періодична чистка від пилу-бруду, якими багаті сільські умови.

Велосипед закрив багато питань:
- транспорт по маршруту дім-робота-дім в зручний МЕНІ час без очікувань та штовханини;
- фізичні навантаження, бо робота сидяча;
- доставка негабаритних грузів

Але залишились питання мобільності в негоду, з родиною, та доставка габаритних речей.

Авто

Доки мешкав у столиці, потреби у власному авто не відчував, бо проживав там, де сходились всі столичні маршрути - на Борщагівці. З поверненням додому, потреба у власному транспорті стала гострою: дощ, сніг, привезти-відвезти родину, привезти будматеріали - тут потрібен був дах на колесах. Точніше критерії були наступні:
- недороге ($7-8к) та економне (7-8л/100) авто;
- в технічно гарному стані. Часу та бажання на ремонт не було і досі не має;
- великий багажний відділ - завжди є потреба привезти габаритні речі;
- зручне водійське місце - щоб не доводилось втискуватись;
- підсилювач керма та інші блага цивілізації по-можливості..

На той час рідний Бердичів був столицею вітчизняного автопрому та живою рекламою "пиріжків"/"каблучків" (комерційні малолітражки), які приганялись з Европи в вантажному типі, перешивались-переобладнувались в пасажирський та розпродавались як горячі пиріжки по всій Україні. Тому з типом авто визначився швидко, а далі ланка випадковостей і я в 2013 на протязі 3-х днів став автовласником Renault Kangoo в вантажному варіанті (з повним фаршем і в надчудовому для 5-річної машини стані) щойно пригнаного з Франції.

Далі переобладнання в пасажира відповідно до моїх потреб та хотелок (один з плюсів придбання вантажника - повна свобода в оформленні салона) у знайомих, яким я за півроку до цього розробляв веб-сайт та займаюсь просуванням (одна з корисних випадковестей;).

А далі 3 роки насолоди в експлуатації:
- транспортні проблеми закриті цілком;
- авто приємно здивувало розходом палива в 4-4,5л/100
- крім чергового ТО за 3 роки ніц не робив з авто..
- зимова резина та передній привід роблять дива на ковзанці, в яку взимку періодично перетворюються наші дороги.

Єдиний недолік мого авто - оптимальна швидкість в скромні 80км/год (максимальна 150км/год), при якій авто споживає 4,2 л ДП на 100 км пробігу.
Але цей недолік нагадує про себе лише раз на місяць..

Загалом, велосипед та авто - оптимально вирішили мої транспортні питання і зробили це зручно та комфортно.

Але..

Громадський транспорт

Громадський транспорт на перший погляд економічно доцільніший, ніж власне авто, але проста математика каже інше:
- громадським транспортом мені добиратися на роботу (в один кінець) 30хв. + час на його очікування + потовктися, а в негоду перевірити імунітет ). А ввечері, запрацювавшись, є шанс не встигнути на останній рейс. Це по автобусу. З залізницею все набагато гірше: неадекватна вартість, рідкий графік, 1,5км до станції;
- велосипедом - 30хв. без очікування, з фізичними навантаженнями та зарядом бадьорості на весь день;
- автомобілем - 15 хвилин неквапливої їзди в зручний мені час, з комфортом але без фізичних навантажень (якщо нічого не потрібно вантажити-розвантажувати).

Оптимізація транспортних питань за допомогою ІТ

Звичайно, громадський транспорт чи спільне використання в оптимальному світі міг би бути найбільш ефективним варіантом, варто лише добавити онлайн-сервіс резервування місць на маршрут чи пошуку попутчиків (бла-бла кар для села):
- власнику транспортного засобу (ТЗ), вказати маршрут, час та вільну кількість місць;
- пасажиру - вибрати зручний йому час та ТЗ;
- в разі відсутності доступних ТЗ, селяни можуть об’єднатися для замовлення таксі.

Вигідно всім, але є але - мало хто користується мобільним інтернетом та й офіційні перевізники будуть не раді такій конкуренції, особливо таксисти )