Щоб вигідно продавати - потрібно бути якомога ближче до свого клієнта. З ходовим та недорогим товаром це просто та відпрацьовано століттями - ставиш лоток в людному місці, виставляєш привабливу покупцям ціну, маєш стабільний прибуток та перспективи..
Продати ж більш дорогий товар складніше - покупець має впевнитись, що придбати його у вас вигідно, тому відвідає ще кілька торгових точок для цього і не факт, що повернеться до вас. Щоб вийти на прибуток потрібно виконувати певні об’єми продажів, для цього торгову точку має відвідувати певна кількість потенційних покупців, їх потрібно переконати купити саме у вас.. А ще конкуренція з боку великих торгових мереж..
Тож для більшості бажаючих займатися торгівлею і мати перспективи розвитку залишається найбільш приємлимий та ефективний варіант - інтернет-торгівля. В інтернеті завжди людно, фінансово доступно, зручно!

Алгоритм інтернет-торгівлі

Алгоритм простий:
- розміщуєш в Інтернеті опис свого товару;
- приймаєш замовлення, домовляєшся за оплату;
- організуєш доставку товару до покупця.

Алгоритм простий, але реалізацій його може бути велика кількість від посту в соціальних мережах з подальшим спілкуванням, до складних іт-рішень, в яких клієнт самостійно в кілька кліків робить покупку і чекає на доставку..

В будь-якому випадку продавцю потрібно вирішити питання:
0. вибору майданчику для розміщення інформації про свої товари;
1. залучення потенційних клієнтів(!) на веб-сторінку вашого магазину;
2. зручності пошуку наявних(!) товарів за певними критеріями: ціна, виробник, основні характеристики
3. інформування про характеристики товару, порівняння варіантів, консультації фахівцев;
4. зручності оформлення, оплати та контролю за виконанням замовлення;
5. ефективної експлуатації рішення.

Вибір платформи

Варіантів масса на будь-який гаманець та рівень комп’ютерної грамотності:
- пост в соціальних мережах/дошках оголошень, розсилки;
- оголошення на торгових майданчиках типу olx;
- власний сайт(не магазин);
- аренда готового інтернет-магазину на ресурсах типу prom.ua;
- власне рішення інтернет-торгівлі.

Залучення потенційних клієнтів

Платно: реклама (візитки, флаєри, рекламні оголошення в місцях кучкування потенційних клієнтів в реальному та віртуальному світі).

Безкоштовно:
- залучення відвідувачів з пошукових систем (google, яндекс..);
- поширення інформації через соціальні платформи, меседжери, гарячі та холодні дзвінки..
- інші види креативу.

Варіанти та ефективність залучення в значній мірі залежать від обраної для представлення своїх товарів платформи, клієнтської аудиторії, типу товару. Наприклад, в соціальних мережах ваш товар побачить лише ваше оточення, рекламу в інтернеті - люди, які цікавились даним товаром чи підпадають під певні критерії (залежить від налаштувань рекламної компанії), на торгових майданчиках - люди, які шукають даний товар для придбання(!), на власному сайті - люди, які знають вас, знайшли інформацію про вас/ваш товар в інтернеті/іншими способами..

Зручність пошуку наявного товару

Рідко коли людина знає, який конкретно товар їй потрібно (виробник, модель). Відпочатку вона орієнтується на власний бюджет та певні характеристики. Допомогти визначитись з виробником та моделю - задача вашого магазину.

Можливість та якість пошуку залежить від обраної платформи.
Дошки оголошень, соціальні мережі підходять для продажу невеликого асортименту товарів. Весь пошук зводиться до консультації з продавцем. Наявність не гарантується.
olx - дає можливість знайти товар певної категорії (конкретну модель) в потрібному регіоні, та більш-меньш відфільтрувати результати пошуку. Наявність не гарантується.
Власний сайт чи рішення е-торгівлі - зручність користування, достовірність даних залежить від майстерності розробника та відповідальності адміністратора магазину.
Магазин на prom.ua - зручний пошук та решта актуальних функцій від розробників, решта залежить від продавця.

Інформація про товар, порівняння варіантів

Мінімальні вимоги - достовірність та повнота інформації, можливість порівняти кілька обраних варіантів.
Максимальні - переконати клієнта придбати більш дорогий варіант та супутні товари, переконати купувати у вас і наступного разу..

В залежності від платформи обрати та порівняти товари клієнт може самостійно чи [лише] з допомогою продавця.

Оформлення, оплата, контроль замовлення

В ідеальному варіанті все це клієнт може здійснити самостійно через функціонал вашого магазину. Роль продавця лише в відправці оплаченого товару та зміні статусу виконання замовлення.

Ефективність експлуатації інтернет-магазину

Клієнту при покупці онлайн важлива якість товару та швидкість обслуговування його замовлення. Скільки це буде коштувати продавцю його мало хвилює.

Трохи часу назад це мало хвилювало і продавців - вартість обслуговування вони тупо закладали в вартість товару. А потім на горизонті з’явилися китайські торгові майданчики, які показали приклад ефективності та клієнтоорієнтованості при доволі низьких цінах на подібні товари. На сьогодні конкурувати з Китаєм можна лише швидкістю та вартістю доставлення замовлення. А для цього потрібно оптимізувати свої процеси та видатки.

В ідеальному варіанті за сучасних технологій торгівля може здійснюватися в автоматичному режимі (з мінімальним втручанням людини):
- інформація про наявний товар розміщується на сайті системою (достатньо завантажити прихідну на склад накладну);
- товар, що закінчується, система дозамовляє у постачальників, проаналізувавши їх пропозиції;
- клієнт не може замовити більше товару ніж є в наявності;
- отримавши замовлення на товар система може дати команду на склад відвантажити його замовнику;
- клієнт може відразу оплатити товар зручним йому способом;
- система онлайн відстежує надходження грошей;
- інформує клієнта про статус виконання замовлення;
- веде пошук постачальників, потенційних клієнтів та веде роботу з втриманням існуючих;

Власнику (менеджеру) після запуску системи та первинної закупки товару залишається лише аналізувати результати роботи, працювати над зручністю роботи з магазином та вносити певні корективи в стратегію роботи, працювати з постачальниками..

Повна автоматизація торгівлі звичайно добре, але не завжди доцільна, хоча більшість автоматизованого функціоналу можна реалізувати за цілком розумні гроші:
- особисте спілкування корисніше, з людиною можна поторгуватися, вона може виявитись знайомим/ріднею/земляком і просто гарною людиною.
- 1,5 вантажника і гараж поки що дешевші за автоматизований склад, студент-кур’єр - дешевший за безпілотник, менеджер на телефоні живіший і доступніший за штучний інтелект..

Висновок

Торгівля в інтернеті проста і доступна.
Нею можна займатися постійно та особисто, доки вистачає сил,
а можна все перекласти на програмне забезпечення, якого трохи вже є..

Вибір за вами!