Зимовий Kangoo

про дизельок взимку

Зима для дизельного двигуна не сама вдала пора. Але діватись нікуди, приходиться пристосовуватися.

Нинішня зима видала весь комплект дорожних несподіванок: низькі температури, сніг, ожеледиця, відлиги, дощ - все довелось пережити в цьому сезоні.

Отже, що потрібно для безпроблемного зимового водіння дизельного автомобіля, а точніше Renault Kangoo 1,5dci?

0. Готуємо автомобіль до руху

Попередній огляд авто, контроль справності світлових приладів.

Очистка зеркал, вікон. Для цього знадобиться:

- щітка - для очистки від пухкого снігу, 

- жорстка шкрабачка - для очистки мокрого снігу, нальоді ззовні.

- пластикова карточка - для очистки інею з вікна всередині салону.

- зимовий омивач на випадок відлиг з мокрим снігом зверху та мокрим брудним снігом з під коліс супутнього та зустрічного транспорту.

В снігову погоду не лишнім буде мати при собі лопату та трос.

1. Заводимо двигун

Саме проблематичне для дизелька взимку - це запустити холодний двигун. В -15 і нижче це стає досить "веселим" квестом. Зустрічав інформацію, що зимовий запуск двигуна рівнозначний (для двигуна) кільком сотням пробігу. Так що варіант з громадським транспортом може бути досить доречним..

Якщо ж хочете добиратись власним авто, то маєте мати:

Справний акумулятор

На морозі всі акумулятори втрачають ємність. Зі старими радянськими все було просто - вирішувалось регулюванням щільності електроліту, яку міг здійснити кожен водій. Цивілізація внесла корективи, у нас з"явились необслуговуємі акумулятори і вже ніхто не слідкує за їх станом..

Стан акумулятора має бути таким, щоб зміг секунд 10-30 покрутить стартер в напіврозряженому стані. Якщо він тухне при перших же обертах - несіть його в тепле приміщення для відігрівання, що відновить його заряд.

Дизельне паливо для низьких температур

dci двигуни доволі чутливі до якості палива навіть влітку. Взимку до цього додається властивість дизельного палива густішать. Для запобігання цьому автозаправки готують зимові сорта палива.

Рекомендація проста:
- заправлятися на надійних АЗС,
- завжди мати незнижаємий запас палива в баці (10-15л, що запобігає його замерзанню),
- використовувати зимове пальне відповідно до температури в найближчі дні.

Справні свічки накалу

Справний акумулятор, зимовий тип палива, але якщо свіча не розігріє це паливо безпосередньо в двигуні - запуску двигуну вам не бачить. Тому слідкуйте за справністю цієї деталі двигуна.

Порядок заводу при низьких температурах

- розігріти акумулятор. Радять секунд на 30 вмикнути дальне світло фар. Стан заряду ака добре видно по перепадам яркості цифр на одометрі, особливо при вмиканні навантаження (те саме світло фар).

- вмикаєм запалення, чекаємо поки погасне символ свічок накалу. Можна повторити цю процедуру кілька раз.

- витискаємо зчеплення, пробуєм завести двигун. Якщо паливо достатньо розігріте, то відразу чутно як воно пробує детонувати. 

- якщо впевнені в заряді акумулятора - покрутіть стартер ще кілька секунд до заводу або знову розігрівайте свічки.

2. Завелись? Поїхали!

Зимова резина

Напевне, головна річ для холодноґ пори. Надійне зчеплення з дорогою - це ваша безпека, а також безпека інших розумних та не зовсім учасників дорожнього руху. Але насамперед ваша.

Передній привід та зимова резина творять дива (якщо не робить різких рухів). Машина впевнено їде і по снігу, і по ожеледиці.

Я взув своє авто в бюджетну вітчизняну Premiorri ViaMagiore 75/65R14 82T і за останні 3 сезони нарікань не мав. 

Їзда "внатяг", гальмування двигуном та безпечна швидкість

Взимку слід забувати про їзду "накатом" та різкі маневри. Зимова дорога досить непередбачувана: засніжений лід, виїздені в снігу колії - все це підвищує ризик від необдуманих маневрів.

Тому, якщо хочете бути впевненим, що авто не підведе:

- їдьте "внатяг" - передній привід має тянути авто, а не маса авто;

- гальмуйте двигуном, різке гальмування колесами неефективне та непередбачуване за наслідками;

- підбирайте швидкість їзди відповідно до видимості. На слизькій дорозі ви не зможете в останню хвилину ні зупинитись, ні змінити полосу руху (особливо, якщо дорогу накатано коліями). Навіть, якщо дорога посипана сіллю/піском чи іншими сумішами, не факт, що в самий невдалий для вас момент, це покриття буде там, де вам потрібно буде зупинитись.. 

- завжди залишайте шанс "оленю" виправити його помилку - тримайте безпечну дистанцію та інтервал. Заздалегідь змінюйте полосу руху.

 

Приємного та безпечного користування вашим дизельним авто!