Древні таки були ближче до богів і щось таки краще розуміли за нас сучасних.
Система каст, як класи в школі
- шудри-вайш'ї-кшатрії-брахмани
- смерди-купці-витязі-волхви
- гречкосії-"жиди*"-шляхта-духовенство (* як цехова приналежність, а не національна. Альтернативні історики схиляються до першого..)
Офіційна історія розповідає нам казки про несправедливі утиски бідноти. Але чому бідні?
Як не назви класи-касти, але логічно, що цей поділ був не по роду-племені, а по персональним компетенціям людини:
- на першому начальному етапі освіти людина намагається повторювати дії вчителя. Завчено. Несвідомо..
- на другому - прокидається свідомість від незручності виконувати чужі вказівки. Мозок намагається віднайти оптимальні для власного тіла алгоритми роботи. Зачатки креативу задля власної(!) зручності
- третій етап. Людина стає Майстром, з власним свідомим підходом. З'являється час побачити Світ навколо себе. Інших людей. Зрозуміти, що її дії більш ефективні, коли вони зроблені для інших чи в синергії з іншими..
- четвертий етап. Людина мудрішає, знає і вміє як організувати роботу колективу, щоб задовільнити потреби і колективу, і суспільства для якого колектив працює..
Від я до Я
Егоізм
Перші два етапи розвитку Людини - це розвиток вміння задовільняти потреби власного Я в процесі зростання компетенцій. Можливі помилки та шкода оточуючим. Дефект Даннінга-Крюгера - характерний другому етапу..
Всі негаразди на цих етапах розвитку - від неусвідомлених дій та наслідків. Людина на ціх стадіях тупо копіює побачене..
Кооперація
Третій та четвертий етапи - Свідомості та усвідомлення себе стає все більше, масштаби Я Людини виходять за межі її фізичного тіла. Власними інтересами стають інтереси родини, громади, села-міста, краю, країни..
На піку - розуміння, що Я - частина Всесвіту, Всесвіт - це Я. Я в Бозі, Бог - в мені..
Меритократія
Правильне розуміння рівня зрілості дає можливість ефективно використовувати людський потенціал:
- Шудри - гарні працівники для простої рутинної роботи. Просте життя, прості бажання, просте задоволення.
- вайш'ї - підприємці, яких вже не влаштовує просто робити рутинну роботу. Їм потрібний драйв, виклики, долаючи які, вони зростають.. Рівень знань ще недостатній, щоб бачити всю картину Життя.. Але амбіції вже зашкалюють..
- кшатрії - захисники суспільства. Вміють, знають, приборкали власні амбіції - "я знаю, що я нічого не знаю", готовність поступитися собою заради суспільства..
- брахмани - знання та досвід дають Мудрість уникати помилок. Бачать Цілісну картину Життя, здатні будувати стратегії та організовувати досягнення цілей наявними ресурсами..
В кожній людині купа ідентичностей, які розвиваються, коли людина приділяє їм свою увагу.
Увага приділяється нерівномірно, тому й рівні розвитку різних ідентичностей різні.
Професор математики може не вміти розрахувати та приготувати смачний обід своїй родині.. ;)
В ідеальному світі, рівні зрілості ідентичностей Людини, мали б враховуватися при прийнятті рішень Суспільством - Меритократія.
Зла реальність
Але в історії, щось пішло не так - місце Мудрості(Лідерів Людей) зайняла Хитрожопість (креатив та амбіції без достатніх компетенцій)..