Бізнесменам

поради сільського іт-шника

Почуваюсь збентеженим відсутністю цікавих пропозицій на ринку. Навіть тут, на периферії, де кадровий голод мав би сприяти розвитку технологій. Ніхто не цікавиться автоматизацією бізнесу, виходом свого бізнесу в Інтернет, іншими технологічними драйверами..

Чому важливо оптимізуватись?

З кожним роком держава бере під контроль все більше аспектів бізнесу. Чиновники говорять, що це потрібно для розвитку країни.. В свою чергу активісти все більше контролюють діяльність чиновників, щоб їх робота була дійсно для розвитку країни. І все йде до того, що бізнес буде змушений працювати честно в рівних умовах глобалізованого світу..

А в розвинених країнах на часі бум енергоефективності, джерел дешевої "зеленої" енергії, роботизація, штучний інтелект, великі дані. А у нас - економія на сірниках, бізнес по-понятіям і по-ощущєніям.. Працювати по-науці - то для столичних пациків..

Чи не час зрозуміти, що нам випав бонус, задешево користуватися готовими технологіями, які десятиріччями відшліфовувалися на Заході. Наприклад, Китай цим скористався, і зараз китайські компанії витісняють з ринків европейські та американські..

Чому власник має бути технічно просунутим?

Раніше я приводив класифікацію етапів розвитку компаній з погляду IT (тут). Якщо коротко, то оздоровлення бізнесу через оптимізацію бізнес-процесів (звичайно за допомогою ІТ) починається на другому етапі і лише на четвертому етапі розвитку компанія починає працювати як єдиний механізм, Всі знають своє місце і роль в бізнес-процесах, які максимально автоматизовані. Людські ресурси використовуються ефективно. Кожні операції документовані і дають велику кількість статистичних даних, що дозволяє заздалегідь виявляти та усувати вузькі місця.
Якщо в звичайній компанії власник оцінює роботу свого бізнесу лише по розміру прибутку, то в компанії 4 етапу він може оцінити ефективність кожної операції і робити висновки.

Звичайно, власник може найняти кваліфікованого керівника (SEO), який може привести компанію до 4 етапу і далі. Але він буде ефективним, доки буде мати мотивацію працювати і розвивати компанію. При втраті ж мотивації все застигне на досягнутому рівні і якщо власник не відреагує.. Нічого страшного, звичайно, не станеться, але час та можливості буде втрачено..

Приклади з життя 

Історія №1

Оператор кабельного телебачення захотів розвиватися і почав розгортати оптичну мережу, для покращення своїх послуг та для надання доступу до мережі Інтернет. Розвивались неквапливо (конкуренти не насідали), спеціалісти - місцеві самоучки (вчилися методом наукового тику), мережа та інфраструктура відповідного рівня.
Власники почувалися добре, доки потужні оператори зв'язку не прийшли в місто.
Відлагоджені технології підключення, якісний сервіс, бонусні програми при низьких тарифах викликали різку міграцію активних абонентів (неактивні ще й досі "насолоджуються" ADSL-доступом від Укртелеком). Все, монополія закінчилася, розширятися пізно, потрібно втримати хоча б існуюче - потрібно оптимізуватися.
Ок, знайшли фахівця, дали йому можливість оптимізувати та вдосконалити мережу та робочі процеси. Прибуток з року в рік стабільний (в грн.), і заспокоїлись.. Фахівець за ці роки автоматизував більшість процесів і займається своїми справами, як і решта співробітників..
Якби власник цікавився власним бізнесом, він би бачив можливості та напрямки для подальшого розвитку власного бізнесу. Якби фахівець був вмотивованим - він би направив власника..

Історія №2

Аутсорсовий колцентр мав проблеми з якістю роботи ip телефонії. Власник через знайомих виходить на спеціаліста. Той робить аудит і пропонує шляхи вирішення. Узгоджують деталі роботи, контакти адміна замовника, проблема успішно вирішується.
Колцентр має власного адміна початкового рівня, який закриває більшість проблемних питань і кваліфікованого фахівця на підхваті, якого знайшов власник.

Історія №3

Транспортна компанія. Власнику в офіс потрібна ip телефонія для дешевих дзвінків на закордонні номери (міжнародні перевозки). Власник на тематичному форумі знайомиться з фахівцем. В результаті в компанії зʼявляється IP АТС на відкритому ПЗ Asterisk з оптимізованим під робочі процеси діалпланом, зручними голосовими сервісами.
В подальшому власник, після консультацій, самостійно модернізує власну мережу, оптимізуючи використання ресурсів.
Всю ІТ інфраструктуру компанії підтримує сам власник, по складним питанням консультуючись з фахівцями.

Історія №4

ІТ компанія. Власники - технічно підковані люди. Розпочинають новий бізнес, за основу якого беруть продукт партнера. Продукт виявляється сирий, технічні фахівці постійно скаржаться на його неготовність і готові реалізувати аналогічний функціонал на базі відкритого ПЗ.
Власники вимагають продовжувати тестування у взаємодіх з партнером. Проходить півроку безуспішних тестувань оновлень, запуск в продакшн того що є, технічні фахівці навчились оминати баги, але мотивації працювати залишилось не надовго..

Історія №5

Керівництво вирішило побалувать іт-шніків, дозволили заказать все необхідне. ІТ-шники замовили сервер за 70кілогривень для... звучать_литаври ..роботи 1С на десяток бухгалтерів, але.. кваліфікація не дозволила запустити його в роботу. Збирає пил.

Історія №6

Власник: держава. Керівники на стабільній зп якщо не буде зальотів. За результати автоматизації та оптимізації потрібно відповідати.. Результат всім відомий, ризикують і виграють одиниці. 

Історія №7

Компанія 20+ років на ринку. Сталий колектив. Безкоштовні обіди, спортзал на території, парковка. Власники постійно спілкуються з колективом, живуть його життям. Ставиться задача, спеціалісти пропонують варіанти рішень, після узгоджень - виконується, тестується, допрацьовується. При необхідності, знаходять додаткових спеціалістів у команду. Кожен займається своєю справою, для виконання непрофільних робіт залучаються сторонні спеціалісти..
За короткий час іт-інфраструктура стає хмарною, а дані захищені від маски-шоу (домайданні часи). Рівень компетенції іт-відділу зріс відповідно до поставлених задач.

Історії показові та повчальні для власників тому що

від рішень власника залежить подальша доля його компанії

Поради сільського іт-шника

- ваш бізнес цікавий лише вам, сторонні люди - це лише тимчасові попутчики;
- цікавтесь своїм бізнесом;
- робіть його роботою ефективною та незалежною від сторонніх факторів - оптимізуйте, автоматизуйте;
- відслідковуйте тенденції розвитку в своєму напрямку;
- прислуховуйтесь до рекомендацій фахівців;
- самостійно приймайте зважені рішення.