Анатомія IP PBX

про сценарії обробки вихідних дзвінків

Раніше в моїй "АнатоміЇ IP PBX":
0. Вступ - намагаюсь довести, що без VoIP та IP PBX діла не буде 
1. Потенціал та можливості використання програмної АТС
2. Питання та відповіді щодо організації власної телефонії
3. Базовий функціонал IP PBX
4. Сценарії обробки вхідних дзвінків
5. Сценарії обробки внутрішніх дзвінків

Отже, ми розглянули:
- як організувати обробку вхідних телефонних дзвінків, щоб це було зручно нам та нашим клієнтам;
- як організувати обробку внутрішніх телефонних дзвінків, щоб створити комфортні умови праці для співробітників.

Залишилось розглянути питання організації вихідних дзвінків за межі нашої телефонної мережі, щоб це було зручно та дешево.

Раніше

Раніще, коли на робочому місці стояв телефон, підключений до оператора телефонії, було просто - підняв слухавку, набрав номер і чекаєш відповіді. В кінці місяця оператор пришле рахунок за місяць. Таких робочих місць не одне, і за кожне потрібно платити окремо. Вся економія через адміністративні заходи (морквина Шредінгера - одночасно спереду та позаду).

Тепер

Тепер, коли всі зовнішні телефонні лінії заведені на нашу АТС, ми можемо організувати їх раціональне використання в залежності від тарифних планів за якими вони обслуговуються.

Якщо розглянути поширені тарифи операторів телефонії, то ми знайдемо їх сильні сторони, що несуть нам економію. Наприклад:
- безкоштовні дзвінки в мережі оператора. Пускаєм в дану лінію дзвінки лише на номери даного оператора, платимо лише абонплату за номер/лінію;
- Х хвилин на інших операторів. Виговорюєм дану кількість хвилин і переключаємось на іншу вигідну лінію;
- дешеві дзвінки на певні напрямки. Коли виговоримо безкоштовні хвилини на інших лініях, можна задіяти цю..

Гадаю, логіку ви зрозуміли:
- аналізуємо, які телефонні напрямки нам потрібні для роботи;
- підбираємо зручні тарифи (операторів);
- налаштовуємо нашу IP PBX..

Варіанти організації вихідних дзвінків

Можливості IP PBX дозволяють автоматизувати розподіл вихідних дзвінків по нашим зовнішнім лініям (операторів телефонії) відповідно до політики компанії. Внутрішній користувач просто набирає потрібний йому номер на телефоні, все інше робить АТС. Робить це доволі гнучко:

Найдешевший маршрут або LCR (Low Cost Routing)

Якщо компанія бажає мати максимальну економію, то їй підійде даний сценарій.
АТС, аналізує телефонний номер та за кодом країни/міста/оператора визначає найбільш вигідний маршрут. Наприклад, на міські номери ми телефонуєм через Укртелекомівську лінію, на мобільні - через GSM-шлюз з сімкою потрібного оператора, на міжнародні номери - через Skype чи провайдера міжнародної телефонії.
В найпростішому варіанті LCR налаштовується ручками, відповідно до діючих тарифів операторів.
В адвансед варіанті - в АТС періодично завантажуєтсья файл з тарифами операторів, а АТС автоматично визначає оптимальний маршрут.

Персональний маршрут

"Спрага - ніщо, імідж -все".
Інколи для бізнесу важливо не вартість дзвінка, а номер, який побачить адресат. В даному випадку зовнішня лінія з потрібним нам телефонним номером закріплюється за визначеною групою внутрішніх користувачів і всі їх зовнішні дзвінки йдуть через цю лінію/номер.

Ручний вибір маршруту

Інколи виникає потреба самостійно визначити через яку лінію бажаємо телефонувати. Для цього, перед набором номера набираєм кілька цифр, за якими наша АТС робить висновок, яким чином змаршрутизувати виклик.
Користувачі мають пам'ятати префікси та не зловживати їх використанням.

Заборона певних напрямків

Дзвінки на певні напрямки досить коштовні і завжди знайдуться люди, які вирішать з'єкономити за ваш рахунок. Це можуть бути як ваші співробітники, так і сторонні люди, які отримали доступ до вашої телефонної мережі.
Єдине правильне рішення - це обмежити дзвінки на дані напрямки на своїй АТС, а якщо дозволяє ваш оператор телефонії - то і з його боку.
Обмеження на вашій АТС можуть бути частковими - напрямки можуть залишатися відкритими з певних робочих місць чи відкриватися лише після вводу правильного пін-коду.

Обмеження тривалості розмов

IP PBX, як комп'ютерна програма, за певних налаштувань вміє рахувати хвилини розмов та їх вартість.
Тому не є складним обмежувати тривалість розмов на певних напрямках з метою економії чи в адміністративних цілях (щоб лінії залишалися вільними).

Резервування напрямків

Спільне використання телефонних ліній завжди приводить до ситуації, що лінія буде зайнята і вам доведеться зателефонувати пізніше. Але це можна вирішити ввівши резервування для кожного напрямку: коли оптимальні для даного напрямку лінії будуть зайняті, АТС направить ваш дзвінок через неоптимальну, але вільну лінію.

Автовиклик

Даний сценарій стосується і внутрішньої телефонії. Суть його в тому, що АТС буде автоматично набирати заданий номер та з'єднає вас коли адресат підніме слухавку. Ви в цей час спокійно займаєтесь своїми справами, а не слухаєте гудки виклику.

Інші види комунікацій

Пам'ятайте, що телефонія - коштовний та неефективний сервіс і більшість повідомлень доречніше передавати елекронною поштою чи меседжерами: це більш інформативно та економно.

Резюмуючи

Якщо ви осилили даний та попередній матеріали, то ви вже готові перетворити телефонію на зручний та дешевий інструмент вашого бізнесу. Залишилося проаналізувати свої потреби та підібрати зручний вам варіант з готових рішень чи розробити(замовити) своє.